Lihtne paigaldada ja peaaegu lõputult pikendatav: drylin EGW pakub enneolematut disainivabadust pikkadel käikudel.
igus toob turule lõputu hammasülekandega drylin EGW lineaarmooduli, mis on modulaarne ja määrdevaba hammaslatt-ajamiga lineaarjuhik. Modulaarset süsteemi saab pikendada mistahes käigupikkuseni, see on soodne ning liigub sama kergelt nagu mängurong rööbastel. Sellel saab liikuda mitu kelku eri suundades ja eri kiirustel. Kasutajad saavad lineaarjuhikut täiendada ka pärast paigaldamist ning kelke lisada.
Hammasrihm-ajamiga lineaarteljed sobivad mitmeteks käitlemis- ja paigutustöödeks. Probleem on selles, et kui need on pikemad kui kümme meetrit, hakkavad need lõtvuma ning kui rihma pikendada, on hammastel raske haakuda. Teine probleem on vähene paindlikkus. Mitu kelku ei saa siinil eri kiirustega liikuda, samuti ei saa need liikuda eri suundades “Et pakkuda rohkem valikuvõimalusi neile, kellel on vaja pikka liikumisteekonda, töötasime välja toote drylin EGW – modulaarse, hammaslatt-ajamiga lineaarjuhiku,” räägib Stefan Niermann, iguse drylin lineaar- ja ajamitehnoloogia üksuse juht. “Kasutajad ei pea enam piirduma teatud pikkuses liikumisteekondadega. Nad võivad iga hetk siine juurde lisada – see on peaaegu sama lihtne nagu mängurongi rööbaste kokkupanek. Tänu süsteemi modulaarsusele koosneb komplekt ainult kahest osast, kumbki kaks meetrit pikk, mis lihtsustab oluliselt ka käitlemist ja transporti.” Erinevalt hammasrihm-ajamist saab süsteemi kasutada ka mitme kelguga, millest igaühel on oma elektrimootor ning kelgud võivad liikuda eri suundades ja eri kiirustel. Modulaarne drylin EGW komplekt tähendab kasutajate jaoks kõik-ühest-kohast lahendust – alates lineaarjuhikust ja kelkudest kuni energiakettide ja kaabliteni ning need on ka kohe paigaldusvalmis koos mootori ja kontrolleriga.
Täpne liikumise korratavus isegi pikkadel liikumisteekondadel
drylin EGW koosneb mitmest komponendist: aluseks on drylin W seeria WS-20 – anodeeritud alumiiniumist ümarprofiiliga juhtsiinid, millel kelgud libisevad. Nende kahe vahel asub profiil, millele saab kinnitada modulaarsed polümeerist hammaslatid. Teine komponent on ajamiga kelk. Seda toetavad siinil neli liugelaagrit, mille puksid on valmistatud kõrge jõudlusega plastist iglidur J200. Kelgus olev elektrimootor juhib hammasratast, mis haardub hammaslatiga. Mootorikaabel liigub kaabliketis, mis jookseb paralleelselt juhtsiiniga. Kolmas komponent on kinnitatud ajamiga kelgu külge: veetav kelk, millele saab paigaldada selliseid elemente nagu kaamera, haaratseid või andureid. Tänu modulaarselt täiendatavale lineaarjuhikule on võimalik teha näiteks katse- või jälgimistöid ka väga pikkadel liikumisteekondadel ja täpse liikumise korratavusega. See tagab parema kvaliteedi ja ohutuse näiteks rongikatuse ülevaatusel või autoosade tootmisel. “Sellistes rakendustes töötab drylin EGW vaiksemalt ja palju väiksema vibratsiooniga kui klassikalised ringlevate kuulidega lineaarjuhikud,” ütleb Niermann. “Tänu sellele, et kasutame metalli asemel plasti, on lineaarjuhik kergem ning vajab töötamiseks ka vähem energiat. Ja ka korrosioon pole enam probleem.”
Testid näitavad 45 000 tsüklit ilma märkimisväärse kulumiseta
drylin EGW lineaarjuhik on vastupidav, nagu on näidanud katsed iguse oma laboris. Insenerid laadisid kelgule 200 N suuruse koormuse ning liigutasid seda kiirusega 1 m/s käigupikkusega 15 000 mm. Tulemus: isegi 45 000 tsükli järel ei olnud märgatavat kulumist ei siinidel ega liugelaagri puksidel. Kui lineaarjuhiku kulumispiir kunagi kätte jõuab, saavad kasutajad liugurid mõne minutiga otse siinil välja vahetada, ilma laagreid kelgult eemaldamata. Teise eelisena ei vaja see välist määrimist, kuna kõrge jõudlusega plast sisaldab tahkeid määrdeaineid. Aegamisi vabanevad määrdeained võimaldavad juhikul töötada kuivalt, kuid vähese hõõrdumisega. Hoolduskulud on seega madalad.