Eestis Oilio kaubamärki omav toiduõlitootja EBM Grupp AS sõlmis pärast osalemist Aasia juhtival toidu- ja joogisektori messil Foodex oma esimese lepingu Jaapanis, millega jõuavad nende tooted müügile Watahani poeketis.
EBM Grupile kuulub koguni 13 erinevat toiduõli kaubamärki, millest tuntuimad Oilio ja Ovilo leiab pea iga Eesti toidupoe riiulilt. Nüüd on saadud jalg ukse vahele ka Jaapanis.
EBM Grupi ekspordi projektijuht Valeria Belikova märgib, et Jaapani leping on ettevõttele oluline samm, järgmisena soovitakse vaadata ka Lähis-Ida ja Kagu-Aasia regiooni, näiteks Lõuna-Korea ja Singapuri poole.
Jaapanis diilini jõudmiseni viis EBM Grupi osalemine sealsel toidumessil Foodex, kus käidi koostöös Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutusega (EIS).
„Esimesel korral, mil messil osalesime, keskendusime eelkõige turu tundmaõppimisele, kontaktide loomisele ja klientide tagasiside kogumisele,“ räägib Belikova. „See aitas meil paremini mõista Jaapani tarbijate ootusi ja kohandada oma tooteid vastavalt nende eelistustele.“
Tema sõnul suudeti teisel osalemisel potentsiaalsete partneritega juba edukamalt suhelda, mis viis lõpuks ka lepingu sõlmimiseni.
Toiduõli Jaapanisse
„Esimene konteiner meie toodetega on Jaapani poole teele pandud ja nüüd vaatame, kuidas neil müük edenema hakkab,“ ütleb Belikova. „Keskendume kõrgkvaliteetsetele toiduõlidele, mis vastavad Jaapani turu nõudmistele – näiteks rapsiõli ja päevalilleõli,“ kirjeldab ta. „Valisime need tooted, kuna näeme neile Aasia turul kasvavat nõudlust.“
EBM Grupi ekspordijuhi sõnul on kõige olulisem õppetund Jaapani turule sisenemisel kindlasti kannatlikkus ja järjepidevus.
„Jaapani ärikultuur põhineb usaldusel ja pikaajalistel suhetel, mistõttu ei pruugi tulemused tulla kiiresti,“ märgib ta. „Oluline on investeerida suhete loomisesse ja usalduse võitmisse. Samuti on väga tähtis kohandada oma tooteid vastavalt kohalikele nõuetele ja tarbijate ootustele, olgu see siis pakend, maitse või sertifikaadid.“
Tema sõnul peaksid Eesti ettevõtted messidel ühisstendis osalema, sest see tagab suurema nähtavuse, annab koostöövõimalused teiste Eesti eksportööridega ning riiklik tugi loob usaldusväärsema kuvandi kohalike ostjate silmis.