Tallinna Tehnikaülikoolis (TTÜ asemel uue lühinimega TalTech) startis sügisel uus üheaastane magistriõppekava mitte-IT-sektori ettevõtete juhtidele ja juhtivtöötajatele, et aidata ettevõtetel kaasa minna uute tehnoloogiate ja ärimudelitega.
Tehnoloogiad arenevad sedavõrd kiire tempoga, et digitehnoloogiatest ei saa vaadata mööda vaat et ükski valdkond. Nii muutuvad lühendid, näiteks nagu VR, AI, IoT, Big Data, teemadeks, millega ettevõtted peavad üha sagedamini kokku puutuma ja veel enam: mida tuleb ka oskuslikult juhtida.
„Digimuutused ettevõttes” üheaastane õppekava on kokku pandud mitte-IT-sektori ettevõtte juhtidele või juhtivtöötajatele, kes vajavad oma firma töö korraldamisel ning kavandamisel paremat arusaamist digitehnoloogiate kasutamise võimalustest ning riskidest. Erialale kandideerimise eeltingimuseks oli magistrikraad või sellele vastav kvalifikatsioon või kõrgharidus mahuga vähemalt 240 EAP.
Õppekava programmijuhi Kristjan Rebase sõnul oli huvi suur ning õppima asus 36 ettevõtte juhti. Seda väga erinevatest valdkondadest, alates metallitöötlemisest, puidutööstusest ja logistikast lõpetades kirjastamise ning personalitööga.
„Positiivne oli see, et kõik koha saanud tõesti ka õppima asusid ning ühtegi loobujat polnud,“ sõnas Rebane. Sisseastumine TalTechis on lävendipõhine, st kõik selle ületajad saavad õppekoha pakkumise. Mõnel õppekaval on täiendavalt vastuvõetavate piirarv ja „Digimuutused ettevõttes“ on üks sellistest, kuhu järgmisel aastal oodatakse õppima 60 ettevõtte juhti.
Trendid ja tehnoloogiad
Aasta jooksul räägitakse tehnoloogiatrendidest ja digitehnoloogiatest, põimides neid erinevate juhtimis- ning majandusteemadega. Kõik õppejõud on oma erialade tunnustatud teadlased ja praktikud nii TalTech-ist kui väljastpoolt. Kokku tuleb läbida viis kohustuslikku ainet, mida tutvustavad oma valdkonna professionaalid. Nende hulgas Kristjan Port (trendid), Andres Kütt (äriarhitektuur), Tanel Tammet (tarkvaratehnoloogiad), Kristian Allikmaa (andmeanalüüs), Mait Rungi (ärimudelid). Neile lisanduvad veel valik- ja vabaained.
Magistrikava on sündinud TalTech-i IT-teaduskonna ja majandusteaduskonna koostöös. Ühelt poolt on esindatud globaalsete IT-trendide, -tehnoloogiate ja andmetöötluse ained ja teisalt ärimudelite majandusaine, ikka digitehnoloogiate vaatevinklist. Digitaalse kliendisuhte ja tootestamise ained annavad võimaluse valida teenuste või tootmise rõhuasetuste vahel, mida saab meelepärase vabaainega veelgi täiendada.
Õppekava laiapõhjalisust aitab tasakaalustada kolmandikuna magistrieksamist arvestatav stuudiumi läbiv projektitöö, mille käigus magistrant seob iga aine sisu individuaalselt oma teemadega. „Klassikalises mõttes magistritöö puudub. Lõpetamiseks tuleb sooritada eksam, mis hindab teoreetilisi teadmisi, teisalt peab iga õppur kokku panema kirjalikus vormis peegelduse õpitust ja seostama selle oma ettevõtte või tegevusvaldkonnaga,“ selgitas Rebane.