Umbes 2700 ettevõtet kogu maailmast kohtuvad Düsseldorfis 4.–10. mail 2023 toimuval messil Interpack, et tutvustada tipptehnoloogiaid ja pakendamistrende kogu väärtusahela ulatuses, näidata kasvuvõimalusi ja lahendada tööstuse ees seisvaid väljakutseid.
Pärast kuut aastat ja sunnitud pausi pandeemia tõttu on huvi pakendimessi vastu olnud tohutu ja nii said ürituse korraldajad juba 2022. aasta suvel teatada, et kõik 18 messihalli koos nendes leiduvate ekspositsioonikohtadega on välja müüdud.
Messil on esindatud valdkonna uued tehnoloogiad ja pakendamistrendid kogu väärtusahela ulatuses. Pärast pikka pausi on ka pakenditööstuses palju uudseid arenguid, sest tavapäraselt toimub Interpack iga kolme aasta tagant. Interpack pakub eraldi pakenditootjate ja sellega seotud töötleva tööstuse jaoks kokkuvõtva ülevaate rahvusvahelisest turust, teenides sellega oma moto „lihtsalt ainulaadne“ enam kui õigustatult ära.
Et külastajatel oleks lihtsam messihallide vahel orienteeruda, on need planeeritud peamiste sihtgruppide kaupa – toiduained, joogid, kondiitritooted ja pagaritooted, farmaatsiatooted, kosmeetikatooted, toiduks mittekasutatavad tooted ja tööstuskaubad.
Interpacki projektijuht Thomas Dohse kinnitab, et Interpack näitab, millist mõju avaldavad sellised megatrendid, nagu ühenduvus, turvalisus ja jätkusuutlikkus, pidevalt arenevate pakendiettevõtete tulevikule.
„Ressursside nappus ja häiritud tarneahelad seavad tööstusele suuri väljakutseid. Samal ajal pakuvad kasvav nõudlus, uued tehnoloogiad ja kasvav teadlikkus jätkusuutlikkusest meile uusi võimalusi edusammude tegemiseks,“ märgib Dohse. „Interpack on koht, kus tööstus loob tulevikku globaalsel tasandil“.
Kondiitri- ja pagaritooted
Nagu paljudes teistes sektorites, on ka kondiitri- ja pagaritoodete, suupistete ja teravilja pakendamisel viimastel aastatel palju muutunud. Üks oluline küsimus on jätkusuutlikud lahendused. Näiteks masinaehitusettevõtted kohandavad oma tootevalikut nii, et see hõlmaks ka pakendeid.
Külastajatele pakuvad toodete pakendamise lahendusi sellised ettevõtted nagu Sollich, Aasted, Theegarten-Pactec, Chocotech, Bühler või Winkler ja Dünnebier jt. Küpsetussektoris esitlevad oma tooteid näiteks Hebenstreit, Rheon Automatic Machinery, Colussi Ermes, Tonelli, TT Italy või Reading Bakery System.
Toiduained ja joogid
Toiduainesektor on Interpacki külastajate seas üks huvipakkuvamaid. Ülemaailmne nõudlus pakendatud toiduainete järele kasvab. Küllastunud turgudel, kus sissetulekud on suured, liigub teadlik tarbimine ja tarbijakäitumine jätkusuutlikkuse, piirkondlike toodete, mahetoidu ja õiglase kaubanduse suunas. See kõik puudutab ka pakendamist. Sarnaselt energiamajanduse ja ressursside säästmise vajadusega, läbib ka pakendamine üleilmselt uuenduskuuri ja see kehtib ka jookide ja toiduks mittekasutatavate toodete puhul. Erilist tähelepanu pööratakse ka joogisektori villimis- ja pakendamislahendustele.
Oma tooteid esitlevad Interpackil Multivac Sepp Haggenmüller, Ulma Packaging, Weber Maschinenbau ja Fuji Machinery, Fawema, Coesia, Syntegon Technology, Duravant jt.
Farmaatsiatooted ja kosmeetika
Ravimite arendamine toob kaasa nende pakendamise ja villimisega seotud süsteemide ja masinate tehnoloogia täiustamise vajaduse. Farmaatsiaettevõtted vajavad universaalseid lahendusi ja ka neid Interpacki messihallides leidub. Ravimite ja kosmeetikatoodete tehnoloogiatele esitatavad nõuded on paratamatult seotud tooteohutuse, võltsimisvastase kaitse ja jälgitavusega. Messil keskendutakse pakendamisprotsesside ja tootmisseadmete tutvustamisele.
Külastajad saavad kohtuda näiteks ettevõtete IMA Industria Macchine, Marchesini Group, Optima pakendikontsern, Romaco Holding, Körber Medipak Systems ja Excellence Unitedi pakutavaga.
Pakendimaterjalid ja pakendid
Interpackil saavad külastajad näha pakendimaterjale ja valmis pakendeid. Esindatud on kõikmõeldavad pakendimaterjalid ning pakutakse kindlasti palju uuendusi jätkusuutlikkuse ja ressursisäästu valdkonnas, näiteks uute materjalide ja säästvate toorainete kasutamisel või pakendites kasutatavate ümbertöödeldud materjalide hulga suurendamisel.
Selle valdkonna eksponente on palju, teiste hulgas osalevad Sappi Europe, Sonoco, Mayr Melnhof Packaging, Berry Global, Schütz GmbH, S.I.T. Group või Seda International Packaging.
Märgistamine, markeerimine, viimistlemine
Siinkohal on paslik sõnum ettevõtetele – pakend annab võimaluse informeerida, kaunistada, kohandada.
Pakend kannab teavet. Esindatud on sildistamise ja märgistamise masinad, näiteks firmadelt Bluhm Systeme, Langguth, Domino Printing Sciences, Videojet Technologies, Herma ja Possehl. Lisaks pakenditootmise ja integreeritud trükkimise lahendused ettevõtetelt Starlinger, Totani, Fujifilm Europe, Brückner Group ja HP Germany.
„Iga osa loeb“ – see on moto komponentide messil, mis toimub paralleelselt Interpackiga, ent siiski omaette üritusena.
Komponendid, tarkvara, abivahendid
Interpackil leidub ettevõtted, mis pakuvad ajamite, juhtseadmete ja andurite tehnoloogiat, tooteid tööstusliku pildistamise, käitlemistehnoloogia, tööstustarkvara ja kommunikatsiooni ning pakenditööstusele mõeldud terviklikke automaatikasüsteeme. Samuti on olemas masinaosad, komponendid ja perifeerseadmed.
Interpacki messi raamprogrammis on mitmed foorumid ja teemapäevad, kus külastajad saavad teavet pakenditööstuse väljakutsete kohta. Interpack 2023 keskendub konkreetselt ringmajanduse, ressursihalduse, digitehnoloogia ja tooteohutuse teemadele.