„Olen täiesti kindel, et suudame oma tehnoloogiaga ka Pisa torni sirgu ajada,“ sõnab Ureteki juht Roman Reiner-Latõšev täie rahuga.
Ettevõtte senistesse töödesse hoolikamalt süvenedes selgub, et Reiner-Latõševi enesekindlus pole teps mitte alusetu. Nii näiteks tõstsid nad 500 ruutmeetri suuruse äravajunud kauplusepõranda loodi tagasi vaid mõne õhtuga ning seda veel viisil, et kliendi töö ei katkenud hetkekski!
Ka äripindade puhul on Ureteki meetod kiirem kui tavapäraseid ehitusvõtteid kasutades. „Ühes suures laos olid tõstukite sõitmise tõttu betoonplaadid vajunud ja töö muutunud ohtlikuks. Kui oleks otsustatud kogu ladu kinni panna, vana betoon välja lõigata ja valada uus, oleks see aega võtnud minimaalselt 30 päeva, sest betoon saavutab oma tugevuse 28 päeva pärast. Meie tegime kiiremini, nimelt mõne päevaga.”
Tartu Prismas pidime põrandakalde taastamisel ühe suure väljakutsena arvestama ka kliendi töö eripära – kaubanduspindadel kehtib rusikareegel, et kui pood on suletud kauem kui kaks nädalat, kulub hiljem kliendivoo taastumiseks ligi kuus kuud. Traditsioonilisel viisil põrandate korrigeerimine oleks aga sulgenud Prisma ligi kaheks kuuks, mis oli mõeldamatu,“ meenutab Reiner-Latõšev. 500 ruutmeetrit põrandapinda looditi ja stabiliseeriti koos eeltöödega kokku nelja õhtu ja ööga ilma kaubanduskeskuse tavarutiini häirimata.
Ureteki tehnoloogiaga tööprotsess on kliendi jaoks väga mugav, sest aluspindu tihendatakse põrandaid lõhkumata ja nii, et ka kogu sisustus jääb omale kohale. Parima tulemuse saavutamiseks on põrandate koormamine koguni vajalik.
Abi saavad ka suured infrastruktuuriobjektid
Tehnoloogia võimaldab uuesti loodida ka raudteid ja maanteid. „Teede vajumised põhjustavad mitmeid hädasid – esiteks vajumine aeglustab liiklust, tekitades ummikuid. Teiseks hakkab vajunud kohtadesse kogunema vihmavesi, mis meie kliimas teekattesse jäädes ja jäätudes teed lõhkuma hakkab,“ loetleb Reiner-Latõšev. „Kuid peamine – maanteede vajumised panevad ohtu kõik liiklejad, sest ootamatust lohust või muhust ebasobiliku kiiruse puhul läbi sõites võib sõiduk kaotada juhitavuse.“
Lisaks on Reiner-Latõševi kinnitusel suuremate sõidukitega, näiteks reisibussidega, lohust läbi või muhust üle sõites liigse põrkumise oht, mis seab ohtu reisijad. „Soomes oligi selline juhus, et teekate oli nii palju vajunud, et bussi tagumises reas istunud inimesed hakkasid sõna otseses mõttes peaga vastu bussilage lendama,“ kirjeldab Reiner-Latõšev. Uretek tegi vajumise korda ühe ööga.
Uretek annab garantii
Standardtingimustes annab Uretek tehtud töödele 2-aastase garantii ning pinnasesse süstitava materjali garantii on 10 aastat.
Samas näitab kogemus, et 40 aasta eest stabiliseeritud objektid püsivad kindlalt tänaseni. „Laborikatsena on korraldatud ka nn kiirendatud kunstlik vanandamise eksperiment, millest ilmnes, et materjal peab vastu vähemalt 150 aastat,“ lubab Reiner-Latõšev.