Seoses riigis kehtiva olukorraga korraldab Eesti Teadushuvihariduse Liit noortele suunatud üle-eestilise õpilasvõistluse projekti “Tööstusplokk 2021: Minecrafti eri” koostöös Eesti Masinatööstuse Liiduga (EML), mis saab avalöögi 12. aprillil.
Õpilasvõistluse eesmärgiks tutvustada noortele Eesti masinatööstusi ja tehaseid läbi digitaalse loometegevuse. Lisaks saab hoida noorte tegevuse mõtestatuna ja pakkuda neile valdkondlikku koolitöö kõrval olevat vahelduslikku tegevust kasutades selleks digivahendeid. „Eesti Masinatööstuse Liit on suurima liikmeskonnaga tööstuse erialaliit, kuhu kuulub 135 liikmesorganisatsiooni ja tähistame 2021 aastal oma 85-ndat aastapäeva. Masinatööstusel on Eestis muljetavaldav ajalugu, siin on ehitatud lennukeid, vedureid ja vaguneid, tehiskaaslasi kosmosesse jne, soovime läbi võistluse noortele tutvustada Eesti masinatööstusega seotud ettevõtteid ja populariseerida inseneeriat. Masina- ja metallitööstus on suurima osakaaluga töötleva tööstuse sektor, kus tegutseb 2200 ettevõtet ja mis annab tööd 35 000 inimesele.“ sõnab EMLi tegevjuht Triin Ploompuu.
Õpilasvõistluse sisuliseks tegevuseks on virtuaalses keskkonnas “Minecraft” nii riiklikult tuntud kui ka kohalike masinatööstuste ja tehaste ehitiste virtuaalsete mudelite loomine virtuaalsesse mänguruumi. Noored saavad osaleda kuni 3-liikmelistes võistkondades. Planeeritud osalejate arv kuni 2000 osalejat, mida saab vajadusel jooksvalt muuta.
Eesti Teadushuvihariduse Liidu juhatuse liige ja ürituse projektijuht Rasmus Kits sõnas: “Antud võistlus toimub teistkordselt. Tulenevalt siiani kehtivatest erinevatest piirangutest, on hetkel vaja just hoida noorte vaim värske ja terve. Noorele on hetkel vaja muud tegevust lisaks koolitööle ning soovime panna neid proovile loovtegevuses kui ka tehnikamaailmas. Tegevus annab võimaluse ka lihtsalt mängida ja omavahel suhelda. Selle aasta teema on LTT valdkonnale oluline. Viime seda läbi koos Eesti Masinatööstuse Liiduga, kes tähistavad sel aastal oma 85. sünnipäeva ja nad annavad oma panuse, et noored saaksid lähemalt tuttavaks masinatööstusega. Meie eesmärgiks on panna noori nägema tööstuse hingeelu ning sellega lähemalt tuttavaks saada. On juba pikalt teada murekoht, kus valdkonnas on terav puudus inseneridest ja läbi selle võistluse loodame noori rohkem innustada ja inseneeriavaldkonna peale mõtlema panna ja tegutsema suunata”, selgitas Eesti Teadushuvihariduse Liidu juhatuse liige ja ürituse projektijuht Rasmus Kits.
Eesti Teadushuvihariduse Liit on välja pannud parimatele ka auhinnad. Oma panuse on andnud ka meie hea partner Haridus- ja Teadusministeerium ning Telia ja Nortal.
Võistlus kestab kaks nädalat, 12.-25.04.2021. Parimad tööd selguvad maikuu keskel ning neid hindab 6-liikmeline oma ala spetsialistidest ja Minecrafti keskkonda hästi tundev komisjon. Võistlustöid hinnatakse neljas vanusekategoorias (7-10-aastased, 11-13-aastased, 14-16-aastased ning 17-19-aastased) ning nelja hindamiskriteeriumi alusel: tehniline täpsus ja erilisus, ehitise tehniline teostus ja detailsus, ehitise mõõtkava sobivus Minecrafti maailmaga ning loomingulisus ja teemakohasus. Registreerimine ja lisainfo on https://teadushuvi.ee/minecraft/ kodulehel.
Lisateave
Rasmus Kits, Eesti Teadushuvihariduse Liit, juhatuse liige ja projektijuht, 5375 1000, rasmus@teadushuvi.ee
Maria Lutsar, Eesti Teadushuvihariduse Liit, projektijuht, 5666 3693, maria@teadushuvi.ee
Triin Ploompuu, Eesti Masinatööstuse Liit, tegevjuht, triin@emliit.ee, 552 4240